Resume: Generalforsamling 2019

Bestyrelsens beretning

Træning i 2018 er blevet et spil rigere, så vi nu underviser i Counter-Strike, Overwatch, League of Legends og Fornite.
Vi har følgende hold: 4 CS hold, 1 OW hold, 1 LOL hold og 1 Fornite hold, snart 2 Fortnite hold, da vi starter et nyt op her til den 5. februar.

Vi er gået fra 58 – 84 medlemmer (35 på venteliste) og endda 10 ekstra der skal prøve Fortnite for første gang d. 5. februar.
Og fra 7 – 19 frivillige der nu arbejder for at Kolding E-sport kan udvikler sig som forening.

LANs vi deltog til i løbet af 2018:

1. NetParty Herning (NPH)
  2. Harte LAN i februar
  3. Kolding HF & VUC LAN
  4. AES LAN (Als E-sport)
  5. Kolding E-sport LAN 2# / CBE kvalifikation
  6. Cross Border Esport (CBE) 2018
  7. NetParty Fyn (NPF) 2018
  8. Og Harte Jule LAN

Andre arrangementer vi deltog til eller var arrangør af:

1. Åbent hus samt major i Nicolai biograf
  2. Kolding kulturnat, sammen med Skanderup- og Skamlingen efterskole

Refleksion af 2018.

Vores lokale i Bygning 5 har ikke udviklet sig efter planen. Målet for 2018 var nemlig at anskaffe 5 yderligere PC’er og skærme. Så vi i Bygning 5 ville være oppe på 15 PC’er istedet for 10. Grunden til at vi ikke opnåede dette mål er til dels at vi mistede rundt regnet 10.000 kr. på at afholde LANet sammen med Cross Border Esport og til dels at vi stod med betaling til leje af Bramdrupdam hallens lokaler uden at have modtaget kontingent fra de elever der har spillet der da vi startede i Bramdrupdam.

Regnskab 2018

Økonomien så lidt stram ud i 2018 og vi nåede med god vilje stadigvæk at komme ud af 2018 med plus på kontoen.
Vi fik på trods af to store beløber vi ikke havde regnet med at skulle betale stadig udviklet lidt i Bygning 5’s lokale.
Det kan godt være det ikke blev til 5 nye PC’er og skærme, men i stedet fik vi da lov til at købe 10 nye stole, så dem nede i Bygning 5 ikke længere sidder på træstole.

Indkomst Udgifter
Kontingent 33049.9 Afbetaling af SG PC’er 16300 DGI medlemskab 875
Støtte til Major arrangement 2000 Bramdrupdam lokale leje 9844 ESD medlemskab 500
Medlemsstøtte 9136 Tilbagebetalt kontingent 528 Tiende PC og skærm i Bygning 5 7874
Kommunal støtte CBE LAN 3000 Holdbilleder 2093.75 Spillernes del af præmier 250
DGI støtte 18500 Resterende gamer udstyr til Bygning 5 3460 USB hubs til Bygning 5 1395.35
Gaming arrangementer 2750 Gamer stole til Bygning 5 9799 Major event i Nicolai 4024.5
Salg på webshop 1348.59 Lej et LAN (CBE) 9062.5 Billetter til LAN 1075
Reklame spot på hjemmeside 1490 Streamer til CBE og KEF LAN 2250 Roll-up, plakater og flyers 1173.75
Middelfart Sparekasse sponsor 5000 CBE LAN overnatning 1440 Bank gebyr 230.25
Penge præmie 500 Crew T-shirt og USB stik 2539.5 Forsikring 4693.3
I alt 76774.49 Præmier til CBE og KEF LAN 4417 I alt 83824.9
Balance 2018 -7050.41
Start på året 7224.57
Penge tilbage på konto 174.16

Handlingsplan for 2019

Arrangementer hvor medlemmer kan deltage. Med det ment er at vi forventer at sende frivillige afsted, så der er en der kan holde styr på de unge og de kan få lov til til at komme og spørge efter hjælp ved nogen de kender.

1. Copenhagen Games midt april
  2. Dukes Denmark 14. – 16. juni
  3. Kolding E-sport LAN 3# i august
  4. NetParty Fyn (NPF) d. 11.-13. oktober
  5. Harte LAN 17.-19. oktober

Vi skal have mindst 20.000 stående på foreningskonto. Det er handlingen vi bevidst laver for at sørge for at vi har til uforudsete udgifter, som fx hvis en LAN ikke bliver så godt besøgt som man arrangerer det til. Så i stedet for at skulle balancere på grænsen til minus på kontoen, så vil vi hellere have nogle penge at give af.

Vi vil stige til 15 PC’er i rummet, samt stole. Dette år bliver året hvor vi endelig får investeret i mere udstyr til Bygning 5. Dels fordi vi kan få fyldt det tomme bord ud og til dels at vi kan få flere spillere ind fra vores venteliste. Det kommer til at gælde 10 Fortnite spillere og 10 Counter-Strike spillere samt 5 Overwatch spillere vi kan få plads til ved at købe det udstyr der er plads til.
Et budget for udviklingen vil blive lavet når vi i marts har modtaget alles kontingent.

Vi prøver via et samarbejde med 5 unge Counter-Strike talenter at generere nok virtuelt indhold til at være mere interessante for sponsorer.

Mht. LAN og andre arrangementer vil vi rigtig gerne være med til at lave noget sammen med HF & VUC igen, det handler bare om at vi har tiden. Vi vil også rigtig gerne have lov til at være med til kulturnatten igen her i Kolding. Det gjorde vi i samarbejde med Skanderup Hjarup efterskole og Skamlingen efterskole. Vi skal derfor se om ikke vi kan finde på samme ordning igen.

Indkomne forslag

Forslag 1
Forslag til at udbrede esporten og forståelsen for esport ud til børnefamilierne, som vores medlemmer kommer fra: Vi kunne samtidig med arrangementer i Bramdrupdam Sports- og Mødecenter, have esportslokalet åbent, så man som familie / forældre kan komme ind, se og få en forklaring på hvad det er de sender deres børn ind til.

Forslag 2

Vi kunne også tjene lidt penge til foreningkassen ved at afholde sociale arrangementer lignende polterabend arrangementer. Til et aftalt beløb ville man kunne komme i lokalen og afprøve fx Counter-Strike samtidig med at der bliver sat en konkurrence op internt fx.

Forslag 3

For at kunne iværksætte flere af de potentielle medlemmer der er på ventelisten, vil vi spørge forældre om de ville hjælpe til med at sidde vagt mens spillerne, spiller nede i foreningen.

Det kunne fx være spillere der i virkeligheden kun kommer for at spille fx Fornite for sjov. De skal alligevel ikke bruge en underviser der er så kvalificeret i Fortnite og til disse sammenkomster/træninger handler det i virkeligheden om hvordan man taler online. Det kan en forælder også håndhæve lige så godt som trænerne.
På den måde vil der i hvert fald være plads til at starte flere hold op.

Forslag 4

Trænerne synes det er lidt svært at planlægge undervisningen når man aldrig kan regne med det antal detagere der står på Holdsport.dk. Holdsport er en service vi bruger, netop så det er nemmere at informere om man kommer eller ej. Samt man er helt sikker på at den træner man skriver til har noget med det hold at gøre.

Forslaget lød på om man skulle til at indfører et kompensationsbeløb for hver gang man ikke har givet en rigtig udmelding. Forslaget blev nedstemt i første omgang og blev til at hver enkelt træner tager fat i vedkommende og/eller forælder der kan sørge for at den rigtig melding bliver givet ud.

Der var diskussion omkring hvorvidt man som udgangspunkt skulle være tilmeldt eller ikke tilmeldt. Konklusionen på dette bliver at alle som udgangspunkt er tilmeldt, så forælder eller eleven kun skal afmelde sit barn hvis de IKKE kommer til træning.

Det skal lige siges at vi selvfølgelig ønsker at alle kommer til træning. Når vi har 10 medlemmer til 10 computere forventer vi at kunne udfylde størstedelen af dem.
Det kom nemlig op at inviterer mere end 10 spillere til holdene for at sørge for at alt bliver udfyldt til træning. Trænerne er nemlig lidt trætte af at nogle betaler deres kontingent og ikke møder op til træningen og derved lader deres holdkammerater hænge. Vi holder dog stadig ved 10 medlemmer pr. hold.

Ændring af kontingent

1. Vi vil gerne matche andre talentudviklings klubber. ( samarbejde med Tricked )
  2. Vi samler penge ind til opdatering af meget dyrere udstyr end andre sportsgrene
  3. Vi har endelig fået lækre stole begge steder og komplet sæt udstyr til alle computere.
  4. Vi vil gerne ligge omkring kontingentet fra det forhenværende Bramdrupdam Knights, der var 900 kr. Halvårligt.
  5. Kontingentet er med til at dække alle faste udgifter, selvom vi vokser. Det betyder mere udstyr og mere vedligholdelse af forholdsvist skrøbeligt udstyr.

Derfor blev der med 100% af deltagernes stemmer vedtaget at der kommer til at være forskellige kontingentsatser alt efter hvad man spiller.

Counter-Strike: Global Offensive kontinget: 800 DKK halvårligt
League of Legends kontingent: 800 DKK halvårligt
Overwatch kontingent: 800 DKK halvårligt
Fortnite kontingent: 400 DKK halvårligt

Grunden til at Fortnite er halvt så billigt er at det kun bliver undervist i 1 gang i ugen af en 2 timers varighed, i modsætning til fx Counter-Strike der bliver undervist i 2 gange i ugen af 3-4 timers varighed.

Vi skifter samtidig også til sæson baseret betaling. Det betyder at sæsonen nu kommer til at gå fra januar-juni og august-december.
Første indbetaling for januar-juni sæsonen sker derfor her i februar.

Valg af formand, kasserer, revisor & suppleant

Formand Martin Johansen stillede op til genvalg og vandt også genvalg med alle stemmer, da ingen andre ønskede posten.

Kasserer Bitten Møller Johansen stillede op sammen med Martin Molkjær Mikkelsen og her løb Martin Molkjær Mikkelsen med sejren og er nu Kolding E-sports nye kasserer.

Revisor Alexander Sangsong Fogh, ønskede ikke at være revisor længere og Bitten Møller Johansen har nu fået denne post.

Til sidst ville vores suppleant Martin Lorange heller ikke være suppleant længere, da der af personlige årsager ikke er noget tid i fritiden til foreningsarbejde længere.
Den nyligt valgte suppleant til Kolding E-sports bestyrelse hedder Niels Chr. Lund Madsen.

Stort tillykke til alle nyligt valgte kandidater og vi glæder os til at se hvad de næste to år byder på med formanden Martin Johansen bag roret.

Evt.

Evt 1
Der bliver indkøbt 10 x Playstation 4 til Bramdrupdam hallen, som vi også må gøre brug af i et eller andet format.

Evt 2

Der er ros for at vi gør noget ud af at livestreame de holdkampe der bliver spillet med Kolding E-sport spillere. Tilføjelsen hertil er at gøre livestreamen for medlemmernes forældre mere forældre venligt. Altså hvor man prøver at forklare nogle af de ting spillerne går igennem.

Vi kan også inddrage forældre mere i deres børns hobby ved at invitere dem med til de LAN arrangementer vi afholder. Her kunne der være en forældre dag eller tid, hvor forældre kunne prøve at spille selv og/eller evt. blive trænet af deres egne børn.

Evt 3

Vi vil lave en intern facebook gruppe, der er lukket. Facebook gruppen kan man ansøge til her: https://www.facebook.com/groups/419926785496983/
Der var savnet et sted hvor man kunne dele billeder og kommentarer for alle medlemmer og der er nu en lukket facebook gruppe til lignende indhold.

Evt 4

Vi har lige lavet en Youtube kanal og muligt indhold til den, er at lave videoer der forklare de forskellige aspekter i Counter-Strike på et ikke gamer plan.

Evt 5

Til LAN kan vi spørge arrangørene af NPF om vi på låne noget af deres udstyr, på de betingelser at vi kører med deres konfigurationer på deres hardware. Det kan Mads ‘Mummel’ Larsen måske hjælpe med.